Szukaj
Dzisiaj:
piątek 19 kwietnia,
Adolf, Leon, Tymon
panel partnera
0 tematów czytelnia
A A A A
Dzisiaj: piątek 19 kwietnia, Adolf, Leon, Tymon
A A A A
Partnerstwo samorządów Południowej Wielkopolski na rzecz zwiększenia dostępności i jakości usług publicznych.
Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail
dopisz wypisz
Obszar realizacji projektu
zobacz
Quo Vadis usługi publiczne?
Zdjecie glówne

Dokąd zmierzamy? Na to pytanie w kontekście usług publicznych próbowali odpowiedzieć paneliści podczas drugiej części konferencji. O przyszłości usług publicznych dla lokalnych społeczności dyskutowali: dr Katarzyna Wencel, Prezes Zarządu Bonifratres Marysiniensis Sp. z o.o., dr Krzysztof Bondyra (Doradztwo Społeczne i Gospodarcze), prof. Jacek Nowak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego oraz prof. Jacek Węsierski.


 O fenomenie usług  medycznych na Marysinie mówiła Prezes Zarządu Spółki. – Wypracowany zysk nie jest dla nas najważniejszym celem, ważniejsze jest udzielanie pomocy – mówiła o filozofii firmy. I dodawała: - To, czym różnimy się od samorządów to fakt, że nie obowiązuje nas prawo zamówień publicznych, a więc możemy sięgać po odpowiedniego naszym zdaniem wykonawcę nie tylko na podstawie ceny ale i jakości świadczonych usług. – Trzeba pamiętać, że w Polsce mamy wysoki poziom samorządności – dodawał prof. Jacek Nowak. Wiele zadań należy do gminy, co oznacza dla nich dużo możliwości ale i wielką odpowiedzialność. Z kolei dr Bondyra mówił o racjonalizowaniu niektórych kosztów w dziedzinie usług publicznych. Jako przykład podawał sytuację, w której zamykaną szkołę przekształca się w przedsiębiorstwo prywatne, zatrudniające nauczycieli nie na podstawie karty nauczyciela, a umowy o pracę. W ten sposób zmniejsza się koszty, zapewnia ciągłość zatrudnienia, ale też dostarcza uczniom odpowiednich usług edukacyjnych. Do doświadczeń brytyjskich odwoływał się natomiast prof. Jacek Węsierski. Szczególnie zwracał uwagę na przyjęte w Wielkiej Brytani wskaźniki monitorujące, które na bieżąco śledzą poziom usług publicznych i skalę zadowolenia mieszkańców. -Jakie są największe słabości usług publicznych? – pytał moderator dyskusji i jednocześnie kierownik projektu Michał Listwoń –Marnowanie pieniędzy i nie do końca przemyślany podział środków publicznych – odpowiadała dr Katarzyna Wencel.

Joanna Jakubiak

 

Informujemy, że powyższe treści można wykorzystywać za podaniem źródła: www.uslugipubliczne.pl

Seminarium
Seminarium
Seminarium
Obszar realizacji projektu
zobacz
Szybki kontakt z naszym biurem
*wszystkie pola wymagane wyślij wiadomość >